۱۳۸۸ مرداد ۲۸, چهارشنبه

وزرای زن یا نماینده زنان؟

با این انتخاب وزرا یه چیزی برام واضح شد و اون اینه که احمدی نژاد فهمید ه میزان محبوبیتش بین زنها چقدر بوده و با این سه وزیر پیشنهادی خواسته یه کم اوضاع و به نفع خودش تغییر بده.
حضور زنها تو ماجراهای بعد از انتخابات و اینکه تو صف اول تمام این اتفاقات هستند باعث شده حضرات یه کم به حقوق حقه زنها توجه کنند و وزیر زن توی کابینه بذارن(اون هم سه تا) اما این اون چیزیه که زنها به خاطرش نه فقط در این مدت که سالهاست برای آن تلاش می کنند؟
من به عنوان یه زن حقوق برابر با مردها می خوام و اصلا هم این سه زن رو که بیشتر به فکر حقوق مردها هستند را نشانه ترقی و پیشرفت در کشورم نمی دانم.با سابقه درخشانی که حداقل از فاطمه آجرلو می دانم مطمئنم که او از هیچ کاری برای تفکیک جنسیت کوتاهی نمی کند .
صرف حضور زن به صورت فیزیکی خبر خوشی نیست ترویج تفکر ضد مردسالارانه مهمه که می تونه هم توسط مردها اجرا بشه و هم توسط زنها این مربوط به جنسیت نیست بلکه رابطه مستقیمی با ایدئولوژی و فهم آدمها داره

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سمیه جان ما زنها تویه این کشور انگار حالا حالاها باید بدوییم تا یکی جدی جدی به خودش بیاد و به این نتیجه برسه که اصولا ما هم حقی داریم
ما ها حالا حالا ها انگار باید داد بکشیم
نمی دونم چی می کشه اما خیلی هم نه امیدوارم و نه خوشبین


راستی بلاگم رو عوض کردم و تویه بلاگ جدید هم لینکت کردم

مواظبه خودت باش هوای نفس منو هم داشته باش

روشن ضمیر گفت...

زنان رسولان بی کتاب // گریخته از گورهای سرد جاهلیت//

عزیزم ما چه قانون و انتخاب درستی داریم که این انتخاب وزرائ کابینه ازجنس زنانمون این مثل انتخاب جرجیس بین پیامبرامونه .

بهم سربزن خوشحال میشم.