۱۳۸۷ اسفند ۲۳, جمعه

کار خانگی


آخرای اسفند که می شه کار زنها چه بیرون خونه کار کنند و چه فقط خانه دار باشن چند برابر می شه.اگرچه در تمام طول سال کار خانگی زنها اصلا به چشم نمی اید اما همیشه وجود داره.حتما این جمله معروف رو شنیدید که مادرها معمولا می گن:کار خونه تمومی نداره! اما این زحمت اونها همیشه بدون دستمزداست و اکثر مواقع اصلا دیده نمی شه بدبختی زمانی بیشتر می شه که شما به عنوان یک زن بیرون خانه هم کار کنید. چون به هر حال حتی اگر پست مهمی هم داشته باشید شما اول یک خانم خانه دار هستید.خانه دار ی را اصلا زیر سوال نمی برم به شرطی که به آن به دید یک شغل نگاه بشه.نه وظیفه ای که فقط بر دوش یک نفر برای ارائه سرویس به بقیه است.یادمه یه زمانی قرار بود زنهای خانه دار را بیمه کنن نمی دونم تا کجا این طرح پیش رفت اما در وحله اول باید به مردها آموزش داده بشه که مخصوصا در شر ایطی که زنها از نظر اقتصادی به خانواده کمک می کنن و بیرون از خانه هم کار می کنن باید درخانه دارای مشارکتی برابر داشته باشند.

۵ نظر:

ناشناس گفت...

salam aman az in be ghole hana arent charkhe tekraraio tamom nashodanei kare khone ke khili khili moasere to sathi mondano aghab oftadane zana!

ناشناس گفت...

kare khanegi zanan be khodie khod be eghtesade khanevade komak mikone chon arzesh tolid mikone
dar vaghe kare khanegie zanan baese baz tolide nirooye kare mard mishe ke in dar khedmate nezame mard salari va nezame sarmaye darie!!!

ناشناس گفت...

ایا این است که از هر سیب گازی بزنیم ؟؟؟؟وبعد یک یا حق؟؟؟وخوشحال شدم؟

زینب گفت...

سلام عزیز
قالب وبلاگت من رو یاد وبلاگ اولم می ندازه اون روزها که با هم همکار بودیم اون روزها که جوان تر بودیم و شادتر
خوشحالم که خانه دار نیستی چون بدترین قسمت خانه داری محرومیت از معاشرت با بزرگسالان دیگه و تنهایی و بی هم زبونیه
راستی من دوباره این جام ولی خودت می دونی که هیچ پارکی از آن من نیست.

کویر گفت...

سلام
طرح بیمه زنان خانه دار هم مثل بسیاری طرحهای دیگر مدافع حقوق زنان در نطفه خفه شد. باید بپذیریم که کسی قرار نیست به مردان آموزش دهد جز خود زنان.
برقرار باشی